Alle bijscholingen op dit moment
Essentiële communicatiestrategieën voor een goede relatie tussen tandarts en patiënt
Communicatievaardigheden kunnen de tandarts helpen in beide gebieden uit te blinken, maar toch wordt deze “soft skill” vaak gezien als een bijzaak in tandheelkundige curricula . Hier staan we stil bij de waarde van communicatievaardigheden in de tandartspraktijk en verkennen we de belangrijkste evidence-based communicatiestrategieën om de relatie tussen tandarts en patiënt te verbeteren.
Wortelkanaalobturatie: Geen stress meer! Er is een optimale oplossing
Endo-procedures kunnen erg stressvol zijn voor alle tandartsen, ongeacht hun expertiseniveau. We vroegen endodontisten om hun ervaringen met RCT met ons te delen en zich daarbij vooral te richten op de obturatieprocedure. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen en hoe kunnen tandartsen deze overwinnen ?
Het begrijpen en managen van de (té) nieuwsgierige patiënt
Volgens een recent onderzoek van Septodont is de nieuwsgierige patiënt één van de meest uitdagende dagelijkse ervaringen voor een tandarts. Tijdens de pandemie, met schema's - en budgetten - die tot het uiterste zijn uitgerekt, is dit een nog grotere uitdaging geworden. Nu dat iedere minuut telt, bespreken we hoe tandartsen hun nieuwsgierige patiënten tevreden kunnen houden en hun agenda's soepel kunnen laten verlopen.
Hoe kun je kinderen zo behandelen dat ze behandeld WILLEN worden?
Kinderen zijn voor veel tandartsen lastige patiënten. Sommige artsen behandelen geen jonge patiënten omdat ze dit associëren met mogelijke communicatieproblemen, gebrek aan behandelresultaat of eenvoudigweg lage winstgevendheid. Hoe draait u deze tendens het beste om?
Voer probleemloos en met zelfvertrouwen wortelkanaalbehandelingen uit
Kinderen zijn voor veel tandartsen lastige patiënten. Sommige artsen behandelen geen jonge patiënten omdat ze dit associëren met mogelijke communicatieproblemen, gebrek aan behandelresultaat of eenvoudigweg lage winstgevendheid. Hoe draait u deze tendens het beste om?
Waarom niet-injecteerbare verdoving zorgt voor tevreden patiënten en zelfvoldoening
Patiënten die geen pijn hadden zijn tevreden patiënten. Lokale anesthesie en een minimaal traumatische naald zijn gangbaar om bij te dragen aan pijnbeheer. Topische verdoving is dat niet. Missen tandartsen een belangrijk instrument binnen pain management? We willen hier een pleidooi houden om bij iedere patiënt topische anesthesie te gebruiken.
Hoe omgaan met pijn bij jonge patiënten?
Als tandarts weet u als geen ander dat kinderen heel bijzondere patiënten zijn. Communicatie, taal, het opbouwen van een verstandhouding of technieken... In dit artikel deelt Dr. Barry Oulton verschillende tips, waarvan wij hopen dat ze u zullen helpen in uw dagelijkse praktijk.
Omgaan met verwachtingen van patiënten: het belang van het risico te zien
De kans dat patiënten van wie de verwachtingen niet ingelost worden, je praktijk ontevreden zullen verlaten en dat vervolgens tegen man en alleman zeggen is groot. Je ziet ze dan ofwel niet meer terug of erger nog: ze kloppen keer op keer opnieuw aan op zoek naar het onbereikbare. Wat kan u als tandarts hieraan doen?
Hoe de beste tandartsassistenten aan te trekken en behouden?
Bij het zoeken (en behouden) van de beste tandartsassistenten volstaat het niet langer om zich te beperken tot de traditionele (extra)legale voordelen voor het personeel. In dit artikel komt u te weten hoe u een goede zorgende manager wordt.
Optimaliseer uw obturatietechniek: hoe kunt u tijd besparen en meer efficiënt zijn
Endodontische procedures zijn bijzonder technisch en tijdrovend. Zijn er mogelijkheden om efficiënter te zijn en tijd te sparen?
Hoe zal de pandemie de toegang tot tandzorg voor de patiënten beïnvloeden
Nu we niet alleen met een economische crisis maar ook met een gezondheidscrisis te maken hebben, moeten we de langetermijngevolgen van deze ongekende gebeurtenis op de tandheelkundige sector durven onderkennen. Wat houdt dit in voor patiënt en tandartsen en, nog belangrijker, wat kunt u eraan doen.
Hoe no-shows verkomen: een patiëntvriendelijk beleid
Er is sprake van een no-show wanneer patiënten hun geplande afspraak niet nakomen, volgens onderzoek tot 10% van alle afspraken, zonder het personeel op de hoogte te stellen of zonder hun afspraak te annuleren. Laten we eens kijken hoe u risicopatiënten kunt identificeren en gemiste afspraken kunt verminderen.
Overwin nieuwe zakelijke uitdagingen en optimaliseer uw praktijk
Tandartsen overal ter wereld zijn financieel zwaar getroffen door de corona-lockdowns. Tegen de achtergrond van een situatie die stilaan financieel onhoudbaar wordt en de aanhoudende pandemie zonder duidelijk voorspelbaar einde, informeren wij u graag hoe recent onderzoek u kan helpen om uw praktijk te optimaliseren.
Waarom en hoe naaldprikincidenten vermijden om de veiligheid van uw praktijk te verzekeren
Het kostelijke probleem dat tandartsen harder treft dan welke andere zorgprofessional ook: prikaccidenten Waarom is het zo belangrijk dit veel voorkomende probleem te vermijden? En welke eenvoudige maatregelen kunt u treffen om uw team, uzelf en uw praktijk te beschermen?
Red meer tanden en boost uw praktijk
Reputatie was nog nooit zo belangrijk als nu in onze huidige maatschappij. Ontdek hoe u een positief imago kunt behouden door meer tanden te redden, hoe u uw behandeltijd kunt optimaliseren en hoe u de ervaring van uw patiënten kunt verbeteren dankzij een minimaal invasieve procedure.