Alle bijscholingen op dit moment

Essentiƫle communicatiestrategieƫn voor een goede relatie tussen tandarts en patiƫnt

Communicatievaardigheden kunnen de tandarts helpen in beide gebieden uit te blinken, maar toch wordt deze ā€œsoft skillā€ vaak gezien als een bijzaak in tandheelkundige curricula . Hier staan we stil bij de waarde van communicatievaardigheden in de tandartspraktijk en verkennen we de belangrijkste evidence-based communicatiestrategieĆ«n om de relatie tussen tandarts en patiĆ«nt te verbeteren.

Wortelkanaalobturatie: Geen stress meer! Er is een optimale oplossing

Endo-procedures kunnen erg stressvol zijn voor alle tandartsen, ongeacht hun expertiseniveau. We vroegen endodontisten om hun ervaringen met RCT met ons te delen en zich daarbij vooral te richten op de obturatieprocedure. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen en hoe kunnen tandartsen deze overwinnen ?

Het begrijpen en managen van de (tƩ) nieuwsgierige patiƫnt

Volgens een recent onderzoek van Septodont is de nieuwsgierige patiƫnt ƩƩn van de meest uitdagende dagelijkse ervaringen voor een tandarts. Tijdens de pandemie, met schema's - en budgetten - die tot het uiterste zijn uitgerekt, is dit een nog grotere uitdaging geworden. Nu dat iedere minuut telt, bespreken we hoe tandartsen hun nieuwsgierige patiƫnten tevreden kunnen houden en hun agenda's soepel kunnen laten verlopen.

Hoe kun je kinderen zo behandelen dat ze behandeld WILLEN worden?

Kinderen zijn voor veel tandartsen lastige patiƫnten. Sommige artsen behandelen geen jonge patiƫnten omdat ze dit associƫren met mogelijke communicatieproblemen, gebrek aan behandelresultaat of eenvoudigweg lage winstgevendheid. Hoe draait u deze tendens het beste om?

Voer probleemloos en met zelfvertrouwen wortelkanaalbehandelingen uit

Kinderen zijn voor veel tandartsen lastige patiƫnten. Sommige artsen behandelen geen jonge patiƫnten omdat ze dit associƫren met mogelijke communicatieproblemen, gebrek aan behandelresultaat of eenvoudigweg lage winstgevendheid. Hoe draait u deze tendens het beste om?

Waarom niet-injecteerbare verdoving zorgt voor tevreden patiƫnten en zelfvoldoening

Patiƫnten die geen pijn hadden zijn tevreden patiƫnten. Lokale anesthesie en een minimaal traumatische naald zijn gangbaar om bij te dragen aan pijnbeheer. Topische verdoving is dat niet. Missen tandartsen een belangrijk instrument binnen pain management? We willen hier een pleidooi houden om bij iedere patiƫnt topische anesthesie te gebruiken.

Hoe omgaan met pijn bij jonge patiƫnten?

Als tandarts weet u als geen ander dat kinderen heel bijzondere patiƫnten zijn. Communicatie, taal, het opbouwen van een verstandhouding of technieken... In dit artikel deelt Dr. Barry Oulton verschillende tips, waarvan wij hopen dat ze u zullen helpen in uw dagelijkse praktijk.

Omgaan met verwachtingen van patiƫnten: het belang van het risico te zien

De kans dat patiƫnten van wie de verwachtingen niet ingelost worden, je praktijk ontevreden zullen verlaten en dat vervolgens tegen man en alleman zeggen is groot. Je ziet ze dan ofwel niet meer terug of erger nog: ze kloppen keer op keer opnieuw aan op zoek naar het onbereikbare. Wat kan u als tandarts hieraan doen?

Hoe de beste tandartsassistenten aan te trekken en behouden?

Bij het zoeken (en behouden) van de beste tandartsassistenten volstaat het niet langer om zich te beperken tot de traditionele (extra)legale voordelen voor het personeel. In dit artikel komt u te weten hoe u een goede zorgende manager wordt.

Optimaliseer uw obturatietechniek: hoe kunt u tijd besparen en meer efficiƫnt zijn

Endodontische procedures zijn bijzonder technisch en tijdrovend. Zijn er mogelijkheden om efficiƫnter te zijn en tijd te sparen?

Hoe zal de pandemie de toegang tot tandzorg voor de patiĆ«nten beĆÆnvloeden

Nu we niet alleen met een economische crisis maar ook met een gezondheidscrisis te maken hebben, moeten we de langetermijngevolgen van deze ongekende gebeurtenis op de tandheelkundige sector durven onderkennen. Wat houdt dit in voor patiƫnt en tandartsen en, nog belangrijker, wat kunt u eraan doen.

Hoe no-shows verkomen: een patiƫntvriendelijk beleid

Er is sprake van een no-show wanneer patiƫnten hun geplande afspraak niet nakomen, volgens onderzoek tot 10% van alle afspraken, zonder het personeel op de hoogte te stellen of zonder hun afspraak te annuleren. Laten we eens kijken hoe u risicopatiƫnten kunt identificeren en gemiste afspraken kunt verminderen.

Overwin nieuwe zakelijke uitdagingen en optimaliseer uw praktijk

Tandartsen overal ter wereld zijn financieel zwaar getroffen door de corona-lockdowns. Tegen de achtergrond van een situatie die stilaan financieel onhoudbaar wordt en de aanhoudende pandemie zonder duidelijk voorspelbaar einde, informeren wij u graag hoe recent onderzoek u kan helpen om uw praktijk te optimaliseren.

Waarom en hoe naaldprikincidenten vermijden om de veiligheid van uw praktijk te verzekeren

Het kostelijke probleem dat tandartsen harder treft dan welke andere zorgprofessional ook: prikaccidenten Waarom is het zo belangrijk dit veel voorkomende probleem te vermijden? En welke eenvoudige maatregelen kunt u treffen om uw team, uzelf en uw praktijk te beschermen?

Red meer tanden en boost uw praktijk

Reputatie was nog nooit zo belangrijk als nu in onze huidige maatschappij. Ontdek hoe u een positief imago kunt behouden door meer tanden te redden, hoe u uw behandeltijd kunt optimaliseren en hoe u de ervaring van uw patiƫnten kunt verbeteren dankzij een minimaal invasieve procedure.