Een goed onderhoude online reputatie is een kans om uw vaardigheden als tandarts onder de aandacht te brengen en de economische prestaties van uw tandartspraktijk te verbeteren.
Nieuws
Met trots kondigen we aan dat Olivier Schiller, CEO van Septodont, benoemd is tot Ridder in de Nationale Orde van Verdienste van Frankrijk ("Chevalier de l'Ordre National du Mérite") voor zijn toewijding aan de bevordering van middelgrote ondernemingen in het Franse economische landschap.
Het runnen van een succesvolle tandartspraktijk vereist beheersing van zowel de tandheelkunde als het bedrijfsleven. Communicatievaardigheden kunnen de tandarts helpen in beide gebieden uit te blinken, maar toch wordt deze “soft skill” vaak gezien als een bijzaak in tandheelkundige curricula . Hier staan we stil bij de waarde van communicatievaardigheden in de tandartspraktijk en verkennen we de belangrijkste evidence-based communicatiestrategieën om de relatie tussen tandarts en patiënt te verbeteren.
Volgens een recent onderzoek van Septodont is de nieuwsgierige patiënt één van de meest uitdagende dagelijkse ervaringen voor een tandarts. Te veel tijd besteden aan het beantwoorden van vragen betekent dat afspraken uitlopen, andere patiënten moeten wachten en de planning een chaos wordt. Tijdens de pandemie, met schema's - en budgetten - die tot het uiterste zijn uitgerekt, is dit een nog grotere uitdaging geworden. Nu dat iedere minuut telt, bespreken we hoe tandartsen hun nieuwsgierige patiënten tevreden kunnen houden en hun agenda's soepel kunnen laten verlopen.
Kinderen zijn voor veel tandartsen lastige patiënten. Sommige artsen behandelen geen jonge patiënten omdat ze dit associëren met mogelijke communicatieproblemen, gebrek aan behandelresultaat of eenvoudigweg lage winstgevendheid.
Bij het zoeken (en behouden) van de beste tandartsassistenten volstaat het niet langer om zich te beperken tot de traditionele (extra)legale voordelen voor het personeel. Het gaat erom een nieuwe managementfilosofie te belichamen die uw medewerkers zingeving op het werk geeft en tegelijk uw patiënten een hoogkwalitatieve zorg biedt. In dit artikel komt u te weten wat u nodig hebt om een zorgende manager te worden.
Dit artikel belicht de risico's van vroegtijdig tandverlies bij jonge patiënten en de rol van biomaterialen om ervoor te zorgen dat tanden op lange termijn overleven en om extractie te voorkomen
Ontdek 5 klinische cases beschreven door internationale tandheelkundige professionals die hun ervaring en de voordelen van het gebruik van Septodont's innovaties in hun dagelijkse praktijk delen.
De beperking van COVID-19 mogen niet ten koste gaan van een allesomvattende aanpak van Pain Management. Hoewel tandheelkundige expertise niet kan worden vervangen, zijn verzachtende strategieën en producten van hoge kwaliteit van essentieel belang voor de uitvoering van een doeltreffende Pain Management aanpak.
Aan de hand van klinische gevallen met een follow-up tot 10 jaar en artikelen uit de literatuur, illustreert Pr. Joseph SABBAGH in deze webinar hoe Biodentine uitstekende klinische succespercentages heeft bij de behandeling van diepe cariës. Ontdek hoe deze techniek u tijd kan besparen, door het materiaal in één laag te plaatsen van de pulpa tot de top van de caviteit, ongeacht hoe diep deze is.
Wat is pijn? Om de aard van pijn te begrijpen en het effectief te behandelen, moeten we kijken naar de fysieke, emotionele en psychologische factoren die bepalen hoe pijn door mensen wordt ervaren.